POLITYKA PRYWATNOŚCI

obowiązuje od 23 maja 2018 r.

Szkoła VIA ITALIA reprezentowana przez Magdalenę Szczepanik-Zielonkę, właściciel strony internetowej www.via-italia.pl, dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających z niej.

W celu realizacji zasady zgodnego z prawem, rzetelnego i przejrzystego przetwarzania Twoich danych osobowych w trakcie korzystania z naszych usług, przyjmujemy dokument zwany Polityką Prywatności.

Polityka Prywatności określa to, w jaki sposób dbamy o Twoje dane osobowe i Twoje prawa.

 

1. SŁOWNIK POJĘĆ UŻYWANYCH W TREŚCI POLITYKI:

Szkoła, my, nasze – Szkoła Językowa “VIA ITALIA”, Magdalena Szczepanik-Zielonka, ul. Wysockiego 3/70, 27-200 Starachowice, nip 6642060260,

Nasi klienci – klienci Szkoły VIA ITALIA, szkoła świadczy usługi edukacyjne, tłumaczeniowe, sprzedaż w sklepie internetowym.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, która podjęła naukę w Szkole VIA ITALIA akceptując regulamin (regulamin Kursanta opublikowany na https://www.via-italia.pl/regulamin/.

Potencjalny Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, która jest zainteresowana ofertą Szkoły VIA ITALIA, wypełniający ankietę zamieszczoną w “darmowa lekcja próbna” lub kontaktująca się poprzez formularz kontaktowy.

Potencjalny Pracownik – pełnoletnia osoba fizyczna, która jest zainteresowana podjęciem współpracy ze Szkołą VIA ITALIA.

Ty, Twój – odpowiednio Klient lub Potencjalny Klient

Strona, nasza strona – www.via-italia.pl

2. KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH i JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?

Szkoła Językowa VIA ITALIA reprezentowana przez Magdalenę Szczepanik-Zielonkę jest administratorem Twoich danych osobowych, które przekazałeś nam poprzez wypełnienie formularzy zawartych na stronie.

W razie pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z nami wysyłając wiadomość na adres rodo@via-italia.pl

3. JAKIE DANE OSOBOWE PRZETWARZAMY, W JAKICH CELACH I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ?

W celu przekazania Ci jak najbardziej przejrzystej informacji, pogrupowaliśmy te informacje odnosząc się do celu przetwarzania Twoich danych osobowych.

ZAPYTANIE O OFERTĘ

Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu zgłoszeniowym, to znaczy adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu i dane, które dobrowolnie podajesz nam w treści zapytania.

Podstawa prawna. Przygotowanie i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

ZAPIS NA DARMOWĄ LEKCJĘ PRÓBNĄ

Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu, podając je prowadzącemu Ciebie lektorowi  to znaczy pełną treść ankiety, a w tym: adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, skype i dane, które dobrowolnie podajesz nam w treści zapytania.

Podstawa prawna. Przygotowanie i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

ZAWARCIE UMOWY, czyli  zdecydowanie się na kurs językowy (wysłanie maila z potwierdzeniem chęci przystąpienia do korzystania z usług Szkoły jest tożsame z akceptacją regulaminu Kursanta. Nie spisujemy dodatkowych umów.)

Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu zgłoszeniowym, to znaczy adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu i dane, które dobrowolnie podajesz nam w treści zapytania lub ankiecie. Dane znajdują się na:

– stronie www.via-italia.pl z certyfikatem ssl,
– na platformie LANGLION (https://langlion.com/pl/polityka-prywatnosci/), która jest zobowiązana nie wykorzystywać zebranych danych Szkoły,
– na
mailu firmowym (biuro@via-italia.pl lub maddalena.sz@gmail.com) lub na mailu przydzielonego lektora, wszystkie maile są chronione programem antywirusowym.
– dane w postaci imienia i nazwiska znajdują się w tytule dokumentu tworzonego w chmurze na dysku google drive i udostępnionego Kursantowi za pomocą maila lub linku,
– w postaci wysyłki materiałów tradycyjną pocztą – Szkoła przechowuje adres korespondencyjny Kursanta w systemie LangLion,

– dane w postaci maila są wykorzystywane do swobodnej komunikacji mailowej pomiędzy Kursantem, Szkołą, a Lektorem. Kursant zapisując się na kurs wyraża także zgodę na wysyłanie mu maili związanych z funkcjonowaniem Szkoły z pozycji platformy LangLion.
Do danych Kursanta ma dostęp prowadzący Właściciel, który jest także Administratorem Strony i Platformy LangLion, a także Lektor.

Podstawa prawna. Przygotowanie i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W REKRUTACJI:

W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu zgłoszeniowym lub przesłane nam e-mailem, to znaczy Twój adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, wykształcenie, historię zatrudnienia, dyspozycyjność i dane, które dobrowolnie podajesz nam w treści zapytania.

Podstawa prawna. Twoja zgoda na przetwarzanie danych.

STATYSTYKA KORZYSTANIA ZE STRONY:

Zakres danych. W tych celach przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności na naszej stronie, takie jak: odwiedzane strony i podstron oraz ilość spędzanego na każdej z nich czasu.

Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z naszej strony oraz na poprawie oferty usług.

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW, ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Zakres danych. W tym celu możemy przetwarzać niektóre dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu, jak również dane dotyczące korzystania z naszych usług, będących przyczyną skargi lub wniosku, dane zawarte w dokumentach załączonych do skargi lub wniosku.

Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na poprawie funkcjonalności usług oraz na budowaniu pozytywnych relacji z Klientami oraz Potencjalnymi Klientami, opartych na rzetelności i lojalności.

BADANIE TWOJEJ SATYSFAKCJI

Zakres danych. W tym celu przetwarzamy Twoje dane osobowe obejmujące: adres email oraz informację o dacie wysłanej wiadomości, jak również Twoje odpowiedzi na przygotowane przez nas pytania, zawarte w ankietach i formularzach wykorzystywanych do badania satysfakcji.

Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na poprawie dopasowania i jakości usług oraz dokonaniu oceny satysfakcji Klientów i Potencjalnych Klientów.

MARKETING NASZYCH USŁUG – Newsletter

Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas zapisania się na Newsletter. W Szkole prowadzimy dwa mailingi dla Kursantów i Potencjalnych Kursantów:

 – Newsletter Szkoły – informacje dotyczące marketingu Szkoły, darmowych webinarów, promocji, nowości w Szkole. Mail nie jest wysyłany częściej niż raz w tygodniu,
– Newsletter “włoskie słówko i ciekawostka dnia” – wysyłany od poniedziałku do piątku, sporadycznie w weekend. Znajdują się tam włoskie słówka, ciekawostki, ewentualnie artykuły publikowane na blogu, materiały dydaktyczne, filmiki będące powtórką wszystkich słówek.

Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na marketingu naszych produktów i usług.

 

Szanujemy Twoją wolę i ułatwiamy Ci realizację Twoich praw. W tym celu zapewniamy możliwość łatwego wycofania zgód na otrzymywanie komunikatów marketingowych. Możesz nie wyrazić na to zgody pisząc do nas na rodo@via-italia.pl. Jednocześnie wycofanie zgody na  wykorzystywanie danych jest tożsame z rezygnacją z korzystania z naszych usług (zarówno płatnych jak i bezpłatnych).

6. KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Przekazujemy Twoje dane osobowe następującym kategoriom odbiorców:

Pracownikom Szkoły VIA ITALIA

Udostępniamy twoje dane naszym pracownikom i współpracownikom, aby mogli się z Tobą skontaktować, w celu na jaki wyraziłeś zgodę.

Dostawcy naszych usług:
  • LangLion – Polityka prywatności: langlion.com/pl/polityka-prywatnosci/
  • Mailchimp – https://mailchimp.com/legal/privacy/
  • Google Analytics – cookies sesyjne, które śledzi aktywność użytkownika na stronie, umożliwiając gromadzenie informacji na temat tej aktywności, tak aby użytkownik nie musiał pamiętać, jakie podstrony odwiedził ani rozpoczynać przeglądania strony od początku. www.google.com/analytics/learn/privacy.html?hl=pl
  • Google AdWords – cookies stałe, które śledzą banery i linki reklamowe, na które użytkownik kliknął, umożliwiając administratorowi reklamowanie strony na innych witrynach. Więcej o reklamach Google tutaj. Użytkownik może zrezygnować z reklam Google w każdej chwili za pomocą Google – Ustawienia reklam.
  • hekko – hosting i domena: https://www.hekko.pl/polityka_prywatnosci.html
  • księgowość

Przekazujemy Twoje dane osobowe dostawcom usług, z których korzystamy. Dostawcy usług, którym przekazujemy Twoje dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają naszym poleceniom co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). Wykaz dostawców, z których usług korzystamy, znajdziesz tutaj. Wykaz jest na bieżąco aktualizowany.

Podmioty przetwarzające. Korzystamy z dostawców, którzy przetwarzają Twoje dane osobowe wyłącznie na nasze polecenie. Świadczą oni dla nas usługę hostingu w chmurze obliczeniowej, dostarczają nam systemy do marketingu online, do wyświetlania powiadomień web push, do wysyłki wiadomości email, do analizy ruchu na stronie, do analizy skuteczności kampanii marketingowych.

Organy państwowe

Udostępniamy Twoje dane osobowe, jeżeli zwrócą się do nas o to uprawnione organy państwowe, w szczególności jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (w przyszłości Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

7.JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Po zakończeniu Kursu Kursant zostaje zarchiwizowany wraz  z historią zajęć. Na wypadek gdyby Kursant chciał powrócić dane są przechowywane 5 lat.

8.JAKIE SĄ TWOJE PRAWA Z ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Zapewniamy realizację Twoich uprawnień wskazanych poniżej. Możesz realizować swoje prawa przez zgłoszenie żądania na adres rodo@via-italia.pl

Prawo do cofnięcia zgody

Masz prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzieliłeś w momencie przesłania formularza, jak również danych, które udostępniłeś nam przesyłając wiadomość e-mail. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.

Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Ciebie żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą (np. możliwości udziału w dalszych rekrutacjach lub otrzymywania informacji handlowych).

Podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO

Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, marketingiem naszych usług , prowadzeniem statystyki korzystania ze strony czy badaniem satysfakcji.

Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych osobowych, usuniemy Twoje dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw.

Podstawa prawna: art. 21 RODO

Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)

Masz ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.

Masz prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:

a) wycofałeś określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o Twoją zgodę;

b) Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;

c) wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych;

d) wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu prowadzenia statystyki korzystania ze strony i badania satysfakcji, a sprzeciw został uznany za zasadny;

e) Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.

Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, możemy zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz historię aplikacji, które to dane zachowujemy dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń.

Podstawa prawna: art. 17 RODO

Prawo do ograniczenia przetwarzania danych

Masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych. Możesz to uczynić np. w następujących przypadkach:

a) gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;

b) gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądasz ograniczenia ich wykorzystania;

c) gdy Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których je zebraliśmy lub wykorzystywaliśmy, ale są one potrzebne Tobie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d) gdy wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na Twoją szczególną sytuację – ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, przetwarzając Twoje dane osobowe.

Podstawa prawna: art. 18 RODO

Prawo dostępu do danych

Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, masz prawo:

a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;

b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;

c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.

Podstawa prawna: art. 15 RODO

Prawo do sprostowania danych

Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. Możesz tego dokonać samodzielnie w zakładce Ustawienia (Prywatność). W odniesieniu do pozostałych danych osobowych masz prawo żądać od nas sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne).

Podstawa prawna: art. 16 RODO

Prawo do przenoszenia danych

Masz prawo otrzymać swoje dane osobowe, które nam dostarczyłeś, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych, np. do innego operatora podobnych serwisów. Masz również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio takiemu innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

Twoje dane osobowe wyślemy w postaci pliku w formacie pdf.

Podstawa prawna: art. 20 RODO

W jakim czasie spełniamy Twoje żądanie?

Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, występujesz do nas z żądaniem, spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania w ciągu 14 dni, spełnimy je w ciągu kolejnego miesiąca informując Cię uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu.

Zgłaszanie skarg, zapytań i wniosków

Możesz zgłaszać do nas skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz realizacji przysługujących Ci uprawnień.

Jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Ci na mocy RODO zostały naruszone, masz prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w przyszłości Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

9. W JAKI SPOSÓB DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Stosujemy nowoczesne rozwiązania chmurowe, programy antywirusowe, Firewall, zabezpieczamy nasze telekomunikacyjne urządzenia końcowe hasłem.

10. W JAKI SPOSÓB KORZYSTAMY Z PLIKÓW COOKIES?

Szczegóły dotyczące sposobu korzystania przez nas z plików cookies znajdziesz w Polityce Cookies

11. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI

Stosownie do potrzeb możemy zmieniać i uzupełniać Politykę Prywatności. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach poinformujemy Cię poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji na naszej stronie www.via-italia.pl, a w przypadku bardzo istotnych zmian, prześlemy ci ją na maila.

Regulamin dla Kursantów Szkoły Językowej VIA ITALIA

1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia kursów językowych online (przez Skype) w Szkole Językowej VIA ITALIA, zwana w dalszej części Szkołą.
1.2 Szkoła Językowa “VIA ITALIA” zarejestrowana jest w Starachowicach ul. Wysockiego 3/70, 27-200 Starachowice woj. świętokrzyskie NIP: 6642060260.
1.3 Szkoła prowadzona jest przez Magdalenę Szczepanik-Zielonkę, zwaną dalej Koordynatorem Kursów Językowych.
Adres e-mail szkoły: biuro@via-italia.pl
numer telefonu: 888 635 883.
1.4 Szkoła prowadzi indywidualne i grupowe kursy językowe (włoski online, angielski online,hiszpański, polski dla obcokrajowców online) i wykonuje tłumaczenia (włoski, angielski).
1.5 Każda osoba chcąca podjąć naukę w Szkole VIA ITALIA, zwana dalej Kursantem, ma obowiązek zapoznania się z niniejszym regulaminem. Rozpoczęcie nauki w Szkole VIA ITALIA jest tożsame z akceptacją niniejszego regulaminu.

2 ZAPISY NA KURS I LEKCJA PRÓBNA
2.1 W celu zapisania się na lekcję próbną należy wypełnić formularz zgłoszeniowy lub skontaktować się z Magdaleną Szczepanik-Zielonką mailowo lub telefonicznie. Wskazane jest też wypełnienie ankiety ogólnej w zakładce “darmowa lekcja próbna”, ankiety związanej ze znajomością gramatyki z danego języka, a przy znajomości języka włoskiego od poziomu B1 zaleca się wypełnienie testu językowego.
2.2 W celu korzystania z usług szkoły VIA ITALIA należy podać w odpowiednim formularzu dostępnym na stronie internetowej www.via-italia.pl co najmniej: imię, adres e-mail i nick na Skype oraz zaakceptować niniejszy Regulamin. Osoba która wypełniła formularz zgłoszeniowy akceptuje ten regulamin.
2.3 Kursant wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym serwisu (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych, Dz. Ustaw nr 133 poz. 883). Dane zostaną przekazane lektorowi, który ma przeprowadzić lekcję próbną. Dane nie zostaną udostępnione innym podmiotom trzecim. (patrz:polityka prywatności i przechowywania danych).
2.4 Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z warunkami określonymi w polityce ochrony prywatności.
2.5 Kursant dostaje potwierdzenie lekcji próbnej mailem wraz z danymi lektora.
2.6 Lekcja próbna trwa 30 minut, jest darmowa i nie zobowiązuje osoby uczestniczącej w niej do kontynuacji nauki w Szkole VIA ITALIA.
2.7 Po lekcji próbnej Kursant musi podjąć decyzję czy chce kontynuować naukę i powiadomić Koordynatora o tym mailowo lub telefonicznie.
2.8 Kursant może się uczyć w Szkole VIA ITALIA od poniedziałku do niedzieli od 7 do 23. Wybór terminów i godzin zależy od dyspozycyjności danego Lektora. Każdy Lektor ma inną dyspozycyjność. Przed umówieniem się na lekcję próbną należy podać dni i godziny, w których Kursant chciałby się uczyć w celu wyboru Lektora, który będzie miał taką dyspozycyjność.
2.9 Kursant przed przystąpieniem do kursu płatnego powinien powiadomić Koordynatora o wybranym pakiecie.
2.10 Jeśli Kursant podejmie decyzje o rozpoczęciu nauki w Szkole VIA ITALIA dostanie dane dostępowe do zalogowania się do panelu na platformie LangLion (zakładka MOJE KONTO), gdzie będzie miał wgląd do dat lekcji, dokonanych płatności. Rejestracja odbywa się przez Szkołę Językową, jest bezpłatna i nie będą naliczane dodatkowe koszty. Kursant jest zobowiązany do zapamiętania hasła i loginu, a także do regularnego sprawdzania swojego konta. Kursant regularnie będzie otrzymywał maile z potwierdzeniem wpłaty, fakturami lub innymi ważnymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania Szkoły. Tak zwana zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby umowy jest obowiązkowa by móc korzystać z usług Szkoły VIA ITALIA. Niewyrażenie zgody jest jednoznaczne z nieprzystąpieniem do korzystania z usług Szkoły.

3 REALIZACJA ZAJĘĆ
3.1 Terminy zajęć, częstotliwość i plan nauki są ustalane na lekcji próbnej z Lektorem.
3.2 Jeśli nie ustalono inaczej z Koordynatorem, jednostka lekcyjna trwa 50 minut.
3.3 Potwierdzeniem zapisania się na kurs jest dokonanie wpłaty za kurs przelewem na konto Szkoły lub poprzez System PayPal. Wszystkie opłaty za kursy językowe są uiszczane z góry.
3.4 Po dokonaniu pierwszej wpłaty – w przypadku języka włoskiego – Kursant otrzymuje bezpłatnie zestaw plansz gramatycznych. Kursant jest zobowiązany podać adres korespondencyjny by móc wysłać plansze, adres jest przechowywany na prywatnym koncie o którym była mowa w punkcie 2.10. i ma do niej dostęp jedynie Koordynator. Jeśli po lekcji próbnej Kursant nie zdecyduje się na kontynuację zajęć plansze gramatyczne nie są wysyłane bezpłatnie.
3.5 Wybór Pakietów
3.5.1 Kursant wybiera plan elastyczny lub optymalny i liczbę lekcji realizowanych w miesiącu. Kursant jest zobowiązany powiadomić o tym Koordynatora.
3.5.2 Plan elastyczny zakłada dowolność w umawianiu się na zajęcia, dowolność częstotliwości płatności, które mogą być uiszczane co zajęcia, co tydzień lub miesięcznie, z góry. Dodatkowo Kursant nie jest zobowiązany odrobić zajęcia odwołane we właściwym czasie.
3.5.3 Plan optymalny i wybór odpowiedniego pakietu musi być zrealizowany w ciągu 4 tygodni liczonych od 1 lekcji. Płatność odbywa się raz w miesiącu z góry, Kursant ma 4 tygodnie na zrealizowanie danego pakietu, w razie nieobecności zajęcia muszą być odrobione w czasie trwania danego pakietu. Zajęcia mogą się również odbywać w trybie przyspieszonym. W przypadku uzasadnionej nieobecności Kursanta na zajęciach kurs może zostać wydłużony w czasie. Należy w tym celu niezwłocznie skontaktować się z Koordynatorem i powiadomić o zaistniałej sytuacji. W przypadku nieobecności Lektora kurs zostanie wydłużony w czasie.
3.5.4 Miesiąc rozumiany jest jako 4 tygodnie liczone od 1 lekcji płatnej.
3.5.5 Jedynie po ustaleniu z Koordynatorem można zmienić plany i pakiety.
3.6 W ramach wykupionego przez ucznia kursu językowego Szkoła zobowiązuje się do zapewnienia wykwalifikowanego lektora w celu realizacji zajęć.
3.7 Przekładanie zajęć.
3.7.1 Bez względu na wybrany plan każdy kursant może odwołać zajęcia bez podania powodu do godziny 20 dnia poprzedzającego umówioną lekcję. Zajęcia można odwołać smsowo lub mailowo kontaktując się z Lektorem lub Koordynatorem. Odwołanie zajęć do godziny 20 dnia poprzedzającego umówioną lekcję nie wiąże się z poniesieniem kosztów za nią.
3.7.2 W przypadku planu optymalnego Kursant musi ustalić termin odrobienia zajęć z Lektorem. Zajęcia powinny być odrobione w czasie trwania danego pakietu poza stałym harmonogramem zajęć. Kursant ma prawo przełożyć maksymalnie 2 lekcje w ramach kursu miesięcznego.
3.7.3 W przypadku planu elastycznego Kursant ma prawo przełożyć zawsze lekcję do godziny 20 dnia poprzedzającego umówione zajęcia bez konieczności odrabiania.
3.7.4 Zajęcia odwołane za pomocą wiadomości na komunikatorze Skype nie będą uznawane.
3.7.5 Odwołanie po godzinie 20 dnia poprzedzającego lekcję lub w dniu lekcji nie będzie uznawane i będzie wiązało się z poniesieniem kosztów w wysokości 100% ceny lekcji.
3.7.6 Lektor może przełożyć zajęcia do godziny 20 dnia poprzedzającego umówioną lekcję. Zajęcia mogą być odwołane jedynie smsowo lub mailowo. Odwołanie po godzinie 20 dnia poprzedzającego lekcję lub w dniu lekcji wiąże się z przyznaniem Kursantowi kolejnej bezpłatnej lekcji realizowanej poza Harmonogramem stałych zajęć.
3.7.7 Odstępstwem od podanych wyżej reguł zarówno w przypadku Kursanta jak i Lektora jest nagła choroba lub problemy techniczne. Wtedy zarówno Kursant jak i Lektor może odwołać zajęcia w dniu zajęć (przed zajęciami) i nie wiąże się to z poniesieniem dodatkowych kosztów przez Kursanta lub z przyznaniem bezpłatnej lekcji Kursantowi. Zarówno Kursant jak i Lektor zobowiązuje się o powiadomieniu drugiej strony smsowo lub mailowo o zaistniałej sytuacji. Jeśli Kursant nie powiadomi Lektora o jego nieobecności przed zajęciami – lekcja jest płatna.
3.7.8 W przypadku innych nagłych sytuacji z powodu których Kursant musi odwołać lekcję w dniu zajęć – Lektor decyduje czy uznaje lekcję za odbytą czy nie.
3.7.9 W przypadku gdy Kursant spóźni się na lekcję lektor jest zobowiązany poczekać 15 minut. Gdy lektor nie może skontaktować się z uczniem po 15. minucie od momentu planowego rozpoczęcia zajęć, lekcję uznaje się za odbytą.W przypadku pojawienia się Kursanta, czas trwania lekcji jest krótszy o czas spóźnienia.
3.7.10 W przypadku gdy lektor spóźni się na lekcję uczeń zobowiązany jest poczekać 15 minut. Czas spóźnienia będzie doliczony do czasu trwania lekcji lub odrobiony w innym dogodnym terminie.

3.8 Zawieszenie zajęć.
Kurs językowy może zostać zawieszony zawsze na czas urlopu lub z powodu innych przyczyn losowych po uprzednim wcześniejszym poinformowaniu Lektora i Koordynatora. W przypadku zawieszenia kursu jego czas realizacji ulega wydłużeniu o liczbę dni na jakie kurs został zawieszony.
3.9 Rezygnacja z zajęć
3.9.1 Kursant może przerwać naukę po odbyciu wykupionych lekcji bez wcześniejszego wypowiedzenia albo zrezygnować z kursu w dowolnym momencie jego realizacji. Należy o tym powiadomić Koordynatora i Lektora.
3.9.2 Płatność za niewykorzystane zajęcia licząc od daty przerwania kursu, zostanie zwrócona na rachunek bankowy wskazany przez Kursanta. W przypadku transferu międzynarodowego kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszty transferu.
3.10 Certyfikat. Uczeń ma możliwość otrzymania od Szkoły certyfikatu poświadczającego znajomość języka obcego zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego. Aby otrzymać certyfikat należy zdać egzamin przygotowany przez lektora. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Do egzaminu można przystąpić nie wcześniej niż po 1 roku nauki w szkole VIA ITALIA po zrealizowaniu całego materiału z danego poziomu: A1, A2, B1, B2, C1 lub C2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego.
3.11 Szkoła może również, na wniosek Ucznia, wystawić zaświadczenie o realizacji kursu niezależnie od etapu jego realizacji.
4 Reklamacje
Wszelkie wnioski o zwroty i reklamacje należy zgłaszać do Koordynatora telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej www.via-italia.pl
• reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail Kursanta,
• dokładny opis reklamacji,
• uzasadnienie.

5 Subskrypcja
5.1 Szkoła VIA ITALIA prowadzi newsletter „Szkoła Języka włoskiego – VIA ITALIA”. Każdy Kursant jest zobowiązany do zapisania się do newslettera. Podczas nauki w Szkole VIA ITALIA z newslettera można się wypisać, ale wtedy można stracić część informacji, które Szkoła będzie przekazywała Kursantom, także dotyczące funkcjonowania Szkoły, dni wolnych, ewentualnych zmian w pakietach czy planach.
5.2 Szkoła VIA ITALIA prowadzi drugi newsletter – słówko dnia. Każdy zapisana osoba do tego newslettera będzie otrzymywała codziennie włoskie słówko dnia. Zapis jest dobrowolny.
5.3 Szkoła VIA ITALIA prowadzi fanpage na fb: www.facebook.com/szkolajezykowaviaitalia.
5.4 Szkoła VIA ITALIA prowadzi kanał na yt: www.youtube.com/channel/UCsfbywpIXhMg-xzrKDwjZbw/playlist

6 Postanowienia końcowe
6.1 Szkoła VIA ITALIA zastrzega sobie prawo do zmiany lektora w trakcie trwania kursu.
6.2 Kursant ma prawo do zmiany lektora w trakcie trwania kursu po uprzednim poinformowaniu Koordynatora.
6.3 Kursant ma prawo do ustaleń indywidualnych dotyczących kursu, planów, płatności z Koordynatorem.

6.4 Kursant polecający szkołę VIA ITALIA innej osobie otrzymuje 1 darmową lekcję w przypadku gdy nowy uczeń zapisze się na kurs po odbyciu lekcji próbnej i opłaci go (przynajmniej pakiet “4”).
6.5 Dokonanie opłaty za kurs jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją postanowień regulaminu kursów. Aktualny regulamin kursu jest dostępny na stronie internetowej www.via-italia.pl
6.6 Żadne dane klientów szkoły VIA ITALIA nie zostaną udostępnione innym podmiotom w jakichkolwiek celach.
6.7 Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. “O ochronie danych osobowych” (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.

 

  • PRZEDSIĘBIORCA
    1. Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem www.via-italia.pl jest Magdalena Szczepanik-Zielonka, firma zarejestrowana jest w Starachowicach na ulicy Piotra Wysockiego 3/70, NIP 6642060260.
    2. Kontakt ze sklepem internetowym można uzyskać pod numerem telefonu +48 888 635883  (od pn. do pt. w godz. 8.00-20.00), pod adresem poczty elektronicznej biuro@via-italia.pl bądź poprzez formularz kontaktowy.
  • DEFINICJE
    1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego via-italia.pl
  • ZASADY DZIAŁANIA – sklepu internetowego via italia
    1. Szkoła Językowa VIA ITALIA prowadzi sprzedaż towarów poprzez sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet.
    2. Do korzystania ze sklepu internetowego, przeglądania jego asortymentu oraz składania zamówień, niezbędne są:
      1. urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera;
      2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  • ZAMAWIANIE TOWARÓW
    1. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową www.via-italia.pl
    2. Aby zawrzeć umowę, należy złożyć zamówienie.
    3. Klient po złożeniu zamówienia, ma prawo do jego anulowania w całości bez żadnych konsekwencji. Nie ma możliwości modyfikacji zamówienia poprzez zamianę towaru na inny, lub rezygnacji z jego części.
  • JAK KUPOWAĆ – szczegółowa instrukcja
      1. Po wybraniu przez Klienta towaru, należy kliknąć ikonkę “DODAJ DO KOSZYKA“.
      2. Produkt zostaje przeniesiony do koszyka.
      3. Jeżeli Klient chce kontynuować zakupy, może dodawać kolejne produkty do koszyka.
      4. Jeżeli Klient chce zakończyć procedurę zakupów, należy kliknąć ikonę “IDŹ DO KOSZYKA” lub kliknąć w ikonę koszyka znajdującą na górze strony.
      5. Po wejściu na stronę koszyka, należy wprowadzić dane niezbędne do wysyłki zamówionego towaru (imię, nazwisko, adres do wysyłki, adres mail, telefon, w przypadku firmy: nazwę firmy i nip)
      6. Klient ma do wyboru dwa sposoby dokonywania zakupów:przez przelew bankowy lub PayPal.
      7. Po wprowadzeniu danych adresowych należy kliknąć ikonkę “ZAPISZ“, wówczas wyświetlą się dostępne metody płatności. Po wybraniu metody płatności należy kliknąć ikonkę “Kupuję i płacę”.
      8. W przypadku wybrania płatności “Zapłać przy odbiorze” należy potwierdzić wartość zamówienia klikając ikonkę “POTWIERDŹ ZAKUP“.

    Uwaga!

    1. Na każdym etapie składania zamówienia można je anulować zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Można to zrobić na kilka sposobów: np. poprzez klikanie w ikonkę służącą do powrotu na poprzednią stronę lub klikając na dowolną podstronę (albo produkt) znajdujący się na stronie sklepu. Zamówienie, które nie zostanie doprowadzone przez Klienta do końca, zostanie automatycznie anulowane.
    2. Na podany przez Klienta adres e-mailowy zostanie wysłany e-mail potwierdzający odebranie zamówienia Klienta. W treści wiadomości e-mail Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
  • CENY
    1. Ceny na stronie podawane są w złotych polskich, są cenami brutto, zawierają należne podatki.
    2. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą Klienta.
    3. Nie jest możliwe dokonanie zmiany ceny po złożeniu zamówienia.
    4. Ceny towarów zawierają kosztów dostawy.
  • DOSTĘPNOŚĆ TOWARÓW
    1. Wszystkie towary przedstawiane na stronie internetowej są towarami dostępnymi.
    2. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zmówienia i podejmie decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
  • REALIZACJA NIEPEŁNEGO ZAMÓWIENIA
    1. W przypadku braku danego towaru w magazynie, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail o problemach z realizacją zamówienia i dostępnych opcjach (np. częściowa realizacja, pełna realizacja, lecz związane z tym wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bez negatywnych skutków dla Klienta).
    2. Jeśli Klient nie chce, by zamówienie cząstkowe było realizowane – zamówienie jest wycofywane bez negatywnych konsekwencji dla Klienta, a w razie dokonania przez niego płatności – kwoty uiszczone zostaną zwrócone.
  • SPOSÓB ODBIORU I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
    1. Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski. Jeśli Klient chciałby zamówić dostawę do innego kraju – prosimy o kontakt (biuro@via-italia.pl)
    2. Zamówienie zostaje przekazane do realizacji w ciągu 3 dni od otrzymania płatności na konto. .
    3. Jeżeli wybrany towar jest dostępny, wysłany zostanie do Klienta w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych od przekazania zamówienia do realizacji.
    4. Dostarczaniem zamówień zajmuje się Poczta Polska.
    5. Zabezpieczenie przed oszustwami:
      Sklep Internetowy nigdy nie wyśle do Klienta maila z informacją, iż nagle zmieniło się konto do wpłaty, wraz z prośbą o dokonanie przelewu tradycyjnego. Jeśli Klient otrzyma takiego maila – nie należy dokonywać wpłaty, czy też odpowiadać na niego, należy przesłać maila na: biuro@via-italia.pl
      REKLAMACJAZgłoszenie reklamacji należy przesłać na adres biuro@via-italia.pl
  • DANE OSOBOWE – Bezpieczeństwo i ochrona
    1. Administratorem danych osobowych Klienta sklepu internetowego jest Magdalena Szczepanik-Zielonka, ul. Wysockiego 3/70, 27-200 Starachowice, NIP: 6642060260.
    2. Dane osobowe Klienta przetwarzane będą przez Szkołę Językową VIA ITALIA wyłącznie dla celów wykonania umowy oraz realizacji zamówienia.
    3. Bez odrębnej zgody Klienta dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 922) (dalej: „ustawa o ochronie danych osobowych”).
    4. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz możliwość ich poprawiania.
    5. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże bez ich podania nie jest możliwe wykonanie umowy oraz realizacja złożonego zamówienia, w tym wystawienia dowodu sprzedaży oraz wysyłki produktów.
    6. Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera z nowościami dotyczącymi Szkoły VIA ITALIA lub mailingu “słówko i ciekawostka dnia”.
  • PLIKI COOKIES
    1. Strona www.via-italia.pl wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji na temat plików cookies można znaleźć w Polityce cookies umieszczonej na stronie.

 

Polityka plików „cookies”
Niniejsza Polityka dotyczy plików „cookies” i odnosi się do strony internetowej www.via-italia.pl
Czym są pliki „cookies”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika, preferencje językowe oraz ustawienia i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Dzięki takim plikom strona internetowa www.via-italia.pl (dalej zwana: Strona) identyfikuje Państwa komputer i rozpoznaje, czy odwiedzali ją Państwo wcześniej, co pozwala m.in. wyświetlić Stronę zgodnie z Państwa indywidualnymi preferencjami i pomaga ją optymalizować. Cookies nie zawierają natomiast żadnych danych osobowych, które umożliwiałyby nam identyfikację konkretnego użytkownika komputera.
Do czego używamy plików „cookies”?
Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych.
Ponadto Strona stosuje pliki “cookies” potrzebne do korzystania z narzędzia o nazwie Google Analytics, służącego do tworzenia  statystyk. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć między innymi, w jaki sposób internauci korzystają ze Strony – bez ich personalnej identyfikacji – czego najczęściej szukają na Stronie i ile czasu spędzają na poszczególnych podstronach, a także jakich używają języków,  z jakich rejonów świata pochodzą i z jakich przeglądarek korzystają. Ta wiedza pomaga nam pracować nad ulepszaniem struktury Strony i jej treści tak, żeby jak najlepiej spełniała Państwa oczekiwania: by była możliwie najbardziej funkcjonalna i zawierała interesujące Państwa informacje.
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Jakich plików „cookies” używamy?
Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Usuwanie, blokowanie plików „cookies”
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Należy jednak zwrócić uwagę, że nieakceptowanie przez Państwa plików cookies może spowodować ograniczenie funkcjonalności Strony. 
Powyższe informacje stanowią realizację postanowień art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).