testst

Dominika Sławik

dominika@via-italia.pl

Lektorka języka angielskiego w szkole językowej Via Italia

Wykształcenie

  • 2014 – 2017

Uniwersytet Śląski Wydział Filologiczny Kierunek: filologia angielska Specjalność: nauczycielska Studia II stopnia

  • 2011 – 2014

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu Kierunek: filologia angielska Specjalność: nauczycielska Studia I stopnia

  • 2010 – 2016

Państwowa Szkoła Muzyczna II st. im. Karola i Antoniego Szafranków w Rybniku Instrument główny: saksofon

Doświadczenie

  • 2014 – nadal

Prowadzenie indywidualnych lekcji języka angielskiego (zarówno w domach uczniów, jak i za pomocą komunikatora Skype)

  • 18.02.2015 – 09.06.2015

Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Praktyki studenckie (język angielski)

  • 04.02.2014 – 19.02.2014

Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Praktyki studenckie (język rosyjski)

  • 16.09.2013 – 04.10.2013

Zespół Szkół w Krzanowicach (Szkoła Podstawowa) Praktyki studenckie (język angielski)

  • 01.03.2013 – 17.05.2013

Zespół Szkół w Krzanowicach (Gimnazjum) Praktyki studenckie (język angielski)

Znajomość języka angielskiego i rosyjskiego.

Gra na saksofonie altowym i barytonowym.
Śpiew – zespół wokalny i big band.

Mówi o sobie

Na swoich zajęciach staram się utrzymywać przyjazną atmosferę, która sprzyja rozwijaniu sprawności językowych uczniów. Jednocześnie nie zapominam o stawianiu uczniom wymagań adekwatnych do ich możliwości i dostosowuję program nauczania do ich indywidualnych potrzeb. Jestem osobą odpowiedzialną, która stara się wkładać w nauczanie jak najwięcej serca i zapału, żeby pomóc uczniom w robieniu postępów. Od ośmiu miesięcy prowadzę zajęcia indywidualne dla dorosłych za pomocą komunikatora Skype, odkąd większość czasu spędzam za granicą. Wcześniej pracowałam głównie z dziećmi i młodzieżą na zajęciach indywidualnych w ich domach.

Jestem świeżo upieczoną absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku filologia angielska ze specjalnością nauczycielską, aczkolwiek doświadczenie w zawodzie mam już od kilku lat.W nauczaniu priorytetem są dla mnie moi uczniowie i ich potrzeby, dlatego zawsze staram się jak najlepiej dostosować program nauczania do ustalonych na początku nauki celów. Do tej pory była to najczęściej pomoc w pokonywaniu bariery komunikacyjnej i szlifowanie sprawności mówienia wraz z naciskiem na poprawną wymowę, a także przygotowywanie do typowych egzaminów szkolnych (egzamin gimnazjalny, maturalny) oraz egzaminu FCE lub innych. Nauczanie stało się nie tylko moją pracą, ale też i pasją, mimo że od najmłodszych lat moją największą miłością była, i nadal jest, muzyka. Pierwsze szlify odbierałam już w wieku 7 lat, grając na fortepianie. Kilka lat później pojawiło się śpiewanie i pierwsze festiwalowe występy na dużej scenie. Przez 6 lat śpiewałam w młodzieżowym zespole wokalnym o wdzięcznej nazwie Miraż, który nauczył mnie nie tylko śpiewu, ale także wartości przyjaźni, obowiązkowości i ciężkiej pracy. Śpiewanie towarzyszy mi do dzisiaj, nie tylko w trakcie „śpiewania pod prysznicem”, ale także podczas występów z zespołem jazzowym. Śpiew jest wciąż obecny w moim życiu, ale fortepian został zastąpiony z powodu miłości do saksofonu. Miłość późna, ale jakże owocna :). Swoją przygodę z saksofonem zaczęłam dopiero w liceum, ale to nie przeszkodziło mi w ukończeniu szkoły muzycznej II stopnia, a tym samym w zyskaniu niezmiernie ważnego dla mnie i przynoszącego satysfakcję tytułu zawodowego muzyka. Przez lata grałam w wielu orkiestrach dętych i rozrywkowych, a także w zespołach kameralnych, zarówno w szkole, jak i poza nią. Wciąż jednak najmilszym akcentem jest coroczne świąteczne muzykowanie z rybnickim kwartetem saksofonowym, gdzie wracam co roku pomimo innych ważnych obowiązków. Kolejną, nowo odkrytą pasją, jest nauka języka włoskiego. Rozpoczęta ze względów czysto praktycznych (zamieszkanie w słonecznej Italii i potrzeba komunikacji), stała się ważnym elementem codziennego życia i sprawiła, że teraz dużo łatwiej jest mi zrozumieć potrzeby moich uczniów, bo przecież sama też jestem uczniem :). Wiem jak ciężko jest znaleźć wolną chwilę na odrabianie zadań domowych, przeczytanie jakiegoś tekstu, nauczenie się nowych słówek, ale wiem też jaką sprawia to satysfakcję, gdy zaczynamy posługiwać się zdobytymi umiejętnościami w codziennym życiu.